Startup Shaker – „Wystartuj z biznesem w 2 dni”

Startup Shaker

Uczniowie klasy II TZ Magda Andrzejewska, Klaudia Kołodziejczak, Magda Trocha, Klaudia Rządkowska, Eryk Walny, Krystian Staszak wraz z nauczycielem Tomaszem Jakubowskim brali udział w Startup Shaker – „Wystartuj z biznesem w 2 dni”

w ramach Kampanii ,,Być przedsiębiorcą” organizowanej przez Miasto Konin.

Spotkanie miało miejsce KDK. Celem wydarzenia było opracowanie przez młodzież i przygotowanie do realizacji innowacyjnych projektów biznesowych. Przedstawiciele naszej szkoły stanowili jedną z 8 zaproszonych drużyn z konińskich szkół ponadgimnazjalnych. Drużyny pracowały pod okiem mentorów Tomasza Jabłońskiego i Damiana Strzelczyka – twórców Startup Academy, największej w Polsce organizacji edukującej osoby wkraczające

w świat własnego biznesu, promującej nowoczesne metody tworzenia startupów takie jak

Lean Startup czy Customer Development.

xxx

Spotkanie rozpoczęło się od modułu kreowania pomysłu na biznes. Jedynym z pierwszych zadań z jakimi zmagały się sześcioosobowe zespoły było określenie grupy docelowej poprzez zbudowanie profilu idealnego klienta oraz wypracowanie sposobów na zarabianie na tworzonym produkcie lub usłudze wykorzystując biznesowy Model Canvas.

Po określeniu słabych i mocnych stron swojego pomysłu a także analizie konkurencji zespoły przystąpiły do budowania oferty zaprezentowanej w postaci ulotek, plakatów, filmików promocyjnych a także stron internetowych.

xxx

W drugim dniu Startup Shakera uczniowie klasy 2TZ zastanawiali się jak będzie wyglądał plan marketingowy ich innowacyjnego przedsięwzięcia, jak zamierzają pozyskiwać klientów, jak ich zaangażować, jak ich zatrzymać, aby kupowali ponownie, a także jak zbudować system poleceń, aby jeden klient przyciągał wielu innych. Następnie przystąpili do tworzenia profili swoich startupów w mediach społecznościowych takich jak facebook, instagram i snapchat. Poznali również system do wysyłki mailingu w którym mieli przygotować mailing z ofertą. Kolejnym wyzwanie było opracowanie planu finansowego a w nim oszacowanie nakładów inwestycyjnych a także zakładanych przychodów i kosztów na najbliższe 12 miesięcy. Rozwój firmy to delegowanie zadań stąd młodzież w kolejnym kroku miała zaplanować jakie dodatkowe osoby będą potrzebne do zespołu oraz przygotować ogłoszenie o pracę. W trakcie wydarzenia uczestnicy dowiedzieli się również co dalej mogą zrobić ze swoimi pomysłami, jak zebrać informację zwrotną od potencjalnych klientów i potwierdzić rynkowe zainteresowanie produktem. Ostatnim elementem Startup Shakera było przygotowanie przez uczestników prezentacji swoich startupów. Prezentacje należało przedstawić pozostałym zespołom oraz trenerom. Podczas prezentacji prowadzący Startup Shakera udzielili młodzieży bardzo cennych porad i uwag odnośnie sposobu prezentacji. Przygotowane prezentacje będą prezentowane przez zespoły na gali podsumowującej to wydarzenie w listopadzie.

xxx